Онлайн-навчання робочим професіям — вигадка маркетологів або нова реальність?
Сьогодні онлайн-навчання доступне усім – це може бути отримання первинного освіти, підвищення кваліфікації або перепідготовка. І якщо, наприклад, вивчитися на бухгалтера в форматі онлайн очевидно легко, то можна освоїти декоративно-прикладну професію – ювелір, кераміст, реставратор і іншу – дистанційно? Це нова для нас реальність чи маркетологічний трюк? У статті відповімо на п’ять головних питань, які хвилюють тих, хто хоче пройти навчання ремеслу онлайн.
Питання №1: як будується навчальний процес онлайн-курсі прикладної професії?
Ми – Академія Ремесел – дистанційно викладаємо дев’ять онлайн-курсів – по ювелірному, гончарного, пічному, ковальства та реставрації меблів. На прикладі двох з них – ювелір і реставратор – коротко розглянемо процес навчання.
Після зарахування в ми підключаємо до вас платформі дистанційного навчання. Далі ви послідовно виконуєте курсові роботи. Ювелірна практика ведеться за місцем проживання, успішність ваших робіт забезпечують:
- докладні відеоуроки процесу створення ювелірного виробу;
- технологічні карти ювелірних виробів;
- спеціальна література.
На всьому терміні навчання – 4 місяці – ви постійно спілкуєтеся з викладачем-практиком, здаєте йому контрольні роботи, тести, домашні завдання, а також ставите питання на щотижневих вебінарах або в чаті курсу. У кожної навчальної групи є свій чат з викладачем – тут вам дадуть відповідь і підкажуть, як виправити помилки, якщо такі будуть.
Практика проходить в домашній майстерні або ви орендуєте обладнане місце ювеліра в своєму місті. За 275 академічних годин ювелірного курсу онлайн ви освоїте техніку ввипилювання, паяння, опиловку, шліфування та інші базові операції. Навчання закінчується захистом дипломної роботи – поетапне виготовлення ювелірного виробу зі специфікацією, технологічною картою,
Аналогічним чином навчаємо професії . Весь курс у 250 академічних годин (4 місяці) складається з п’яти модулів. У першому модулі ви дізнаєтеся і освоїте професійну термінологію, організуєте робоче місце і виберете предмет для реставрації. Перед початком роботи викладач проконсультує вас щодо вибору предмета – тут є свої особливості. У наступних модулях навчання реставрації онлайн навчитеся визначати дефекти, підбирати методи відновлення дерев’яного масиву, розбирати, ремонтувати, збирати та опрацьовувати навчальний предмет. Після захисту дипломної роботи ми присвоїмо відповідає вашим навичкам і вмінням розряд і видамо офіційне Свідоцтво про здобуття професії.
Підсумок: ви вчитеся дистанційно, вся теорія, додаткові матеріали і зворотний зв’язок з викладачем «під рукою». Онлайн-навчання легко поєднувати з основною роботою, а для практики в майстерні виділяти вечора або вихідні.
Питання №2: за рахунок чого слухач отримує реальний навичка?
Ви можете заперечити, що зараз в інтернеті є безліч безкоштовних уроків і майстер-класів з різних ремесел. Це дійсно так, але в більшості випадків вони носять безсистемний, хаотичний характер і не ставлять перед собою мету зробити з вас професіонала. У них часто мінімізована або повністю відсутній зворотній зв’язок від майстра.
Наші викладачі онлайн-курсів ведуть навчання так, щоб дати максимум знань, умінь і допомогти придбати реальні навички у тому чи іншому ремеслі. Ви навчаєтеся системно, по кроках і йдете від простого до складного – ми записали докладні уроки в HD-якості з доступом 24/7. Кожен пройдений урок закріплюєте у майстерні, надсилаєте
Підсумок: ви дивитеся відеоуроки, повторюєте за майстром і освоюєте необхідні техніки, тобто «набиваєте руку». До виконання дипломної роботи база вже є – в іншому справу за фантазією і реалізацією проекту.
Питання №3: як організується зворотний зв’язок від викладача?
Вас додають в Telegram-чат разом з викладачем курсу та однокурсниками. Тут ви вільно, але за тематикою, спілкуєтеся один з одним, діліться досвідом і домовляєтеся про прийдешні вебінарах групи. На будь-яке ваше запитання відповість викладач або адміністратор групи.
Аріна – наша випускниця – живе в Ірландії та навчалася . Ми запитали, як вона оцінює своє навчання: «Я дуже вдячна Академії Ремесел за можливість віддаленого навчання, так як без вас я б не змогла займатися тепер вже улюбленою справою. Людмила Олександрівна Сурікова – справжній професіонал і людина з залізними нервами. Захоплююся її вмінням спокійно і багато разів відповідати на часом одні й ті ж питання в чаті та на вебінарах. Уроки в запису були прекрасної якості і дуже зрозумілі». До речі, Аріна не тільки отримала Свідоцтво і професійні навички, але і взяла участь у нашому ..
А у пічників, які навчаються і і , вже сформувалося своє ком’юніті – закритий чат Academy Stove-makers. Зараз в чаті складається 130+ нових і досвідчених пічників – випускників Академії. Вони обговорюють технології, ставлять викладачам питання по урокам і диплома, а також отримують пропозиції щодо стажування та працевлаштування.
Підсумок: весь термін онлайн-навчання ви на постійному зв’язку з викладачем – в чаті і на вебінарах.
Питання №4: самостійне навчання з відеороликів або навчання на професійному курсі – які плюси і мінуси?
Як ми писали в розділі №2, самостійне навчання з відеороликів з інтернету можливо. Два плюси такого формату – безкоштовність і доступ з будь-якої точки світу. При цьому є й очевидні мінуси:
- У вас немає досвідченого і кваліфікованого наставника, знання та допомогу якого необхідні на вході в нову професію, тим більше в прикладну. Будь-який матеріал: глина, метал, камінь або дерево веде себе по-своєму. Уявіть собі: ви створюєте виріб чітко за планом, показаному у відеоролику, і раптом щось пішло не так. . . Коли ви навчаєтеся на курсі, у вас не стоїть питання, у кого спитати поради. Якщо ж ви займаєтеся самостійно, досить складно зрозуміти, в який момент процес роботи над матеріалом пішов не за планом і як виправити ситуацію.
- У кожної технологічної операції роботи з матеріалом зустрічається безліч фатальних нюансів – їх неможливо врахувати в рамках безкоштовного контенту, так і у творців не варто подібної задачі.
- За якість і правдивість цих уроків ніхто не відповідає. Їх може записати навіть любитель, який вважає себе майстром.
- По завершенні самостійного навчання вам не видадуть офіційний документ, а для ремісника – це важливий крок закріплення у сфері початок робочого портфоліо.
Якщо ви хочете отримати реальні навики в професії, а не розрізнену інформацію з інтернету, вибирайте навчання в Академії ремесел. Єдиний мінус нашого дистанційного навчання – залежність від інтернет-з’єднання і технічних можливостей навчальної платформи.
Плюси онлайн-навчання у нас:
- Курс доступний з будь-якої точки світу.
- Вашими викладачами будуть практикуючі експерти галузі зі стажем 15+ років у кожного.
- Ви вчитеся за затвердженими навчальними планами і освоюєте базові технології, без яких у тому чи іншому ремеслі не обійтися
- Разом з вами у групі навчаються однодумці – ви спілкуєтеся, діліться досвідом, спостереженнями і новими знаннями. Психологи кажуть, що навчання в групі ефективніше, ніж індивідуальне.
- Викладач перевіряє ваші домашні та контрольні завдання в чаті, дає з ним зворотний зв’язок.
- Після захисту диплома ми надамо вам розряд і надішлемо офіційний документ, що підтверджує наявність професійних навичок.
Підсумок: щоб зробити свідомий крок у нову професію і освоїти практичні навички, вибирайте онлайн-курс в групі з наставником. Самостійне навчання ремеслу з відеороликів не гарантує потрібний результат.
Питання №5: який результат онлайн-навчання ремеслу?
У нас немає відмінностей у тривалості офлайн і онлайн-навчання – у кожного дистанційного курсу таку ж кількість навчальних годин, як якщо б ви проходили його очно. Через 3-4 місяці ви отримуєте теоретичну і практичну базу, готові вироби в портфоліо і настанови від викладача – куди рухатися далі і як розвиватися.
Щоб не бути голослівними, подивимося, що зараз роблять наші слухачі. Візьмемо приклади робіт з онлайн-курсів керамістів, ювелірів і реставраторів меблів.
1) Ірина навчається на курсі «» і надіслала до чат звіт по роботі на гончарному крузі. Вона зробила набір до чаю (кави): молочник, тарілка для печива і ваза для цукерок. Всі вироби з білої глини, вкриті синім егейським ангобом.
2) Вероніка та Анастасія – одногрупниці курсу ювелірів – здали свої звіти за базовим ювелірним навичкам (пайка, закріпка, шліфування). У Вероніки вийшли креативні сережки-очі, у Анастасії так званий «бабусин стіна».
3) Олексій з курсу реставраторів меблів зібрав годинник у відреставрованому корпусі і прислав нам
Підсумок: вивчайте теорію, практикуйте, задавайте питання викладачеві, здавайте контрольні звіти, виправляйте помилки (без них не можна стати профі) і поринайте у світ прикладних професій – і у вас обов’язково все вийде.